Astrids födelsepresents-dag

Idag så gick vi upp och skulle äta frukost på samma ställe som vi åt lunch igår. Efter frukosten så tog vi tunnelbanan till ”south ferry” och tog därifrån färjan till ”Liberty island” När vi kom ut så fick vi två ljudguider som jag och mamma beslagtog direkt. Vi gick runt, kollade på frihetsgudinnan och gick in i henne.

Inne i henne så gick vi runt på ett museum där de hade gjort en kopia av hennes fot som man fick sitta på. När vi hade varit där i två-tre timmar så åkte vi tillbaka med båten och åt lunch. Vi åkte till Empire state building för att ta hissen upp till 86:e våningen och kolla på utsikten där (detta var ett av mina många önskemål för New York).

När vi hade tittat klart så åkte vi ner. Det blev kvällsmat på JFK:s internationella flygplats. Vi åkte hem 23:00 (lokal tid).

Tack för att du följde min dagbok den här resan och jag vill säga att jag skriver nästa gång också! Jag vill också säga att jag var ganska så omotiverad till det här på slutet men fortsatte ändå med att skriva. Hejdå!