Astrid

Äventyr i Lysekil

Hej! Idag har vi varit i Lysekil. Jag började dagen med att äta frukost och borsta tänderna. Sedan kom vi iväg ganska fort till Lysekil. Vi tog bilen dit och en bilfärja över Gullmarsfjorden. Det var väldigt varmt men det gick bra ändå. Vi gick in på turistinformationen och frågade var man kunde hyra stand up paddelboards eller kajak. Tanten som stod i kassan sa att ”hit kan ni gå”. Så vi gick dit, det var cirka en kilometer. Låt mig tillägga att det var 29 grader och stekande sol. Mern i alla fall vi gick dit tanten sa att vi skulle gå. När vi kom dit så såg vi att man endast kunde hyra på nätet och man behövde ha en guide med sig. Men det var vi inte så sugna på så vi kollade på lite lunchställen i närheten. Allt var stängt.

Havets hus.

Så vi fick gå tillbaka en kilometer igen för att äta lunch. Sedan när vi var mätta och belåtna så bestämde vi oss för att vi ville gå till Havets hus. Det var fint och mysigt. Sen så ville mamma och Sigge dyka så de gjorde det. Medan de dök så fiskade pappa och jag krabbor. Jag fick upp en jättestor krabba. 🦀

Krabba.

Sen när mamma och Sigge dykt klart så åkte vi hem till stugan. När vi kom hem så packade vi ihop lite saker men sen så åt vi middag. Vi åt spagetti och köttfärssås. Sen poppade vi popcorn och såg på en film till sent på natten. Sedan somnade vi gott.

En dag i Mollösund

Hej! idag har vi varit i Mollösund.  jag startade dagen med att gå upp ta en macka med skinka, för att sedan gå till datorn och skriva på bloggen sedan så klädde jag på mig mina kläder för dagen.idag skulle jag ha på mig en lång kjol med leopardmönster på och en t-shirt med ett tryck som liknar en strand. sen så var det dags att åka iväg när alla hade gjort sig redo. vi åkte i 40 minuter cirka sedan så var vi framme. Vi var väldigt hungriga så att vi försökte hitta ett ställe att äta lunch på så fort som möjligt. Tillslut så hittade vi en liten restaurang som alla var enade om.

Lunch i Mollösund.

Jag tog köttbullar, potatis, lingon och sås. den så var vi metta och belåtna så gick vi en liten promenad för att sedan äta en glass och de andra tog glass och kaffe. sen åkte vi och badade (jag och sigge hoppade fråt hopptornet) men där efter så åkte vi hem och vilade lite i stugan för att mamma och sigge skulle dyka. När de dök så såg jag och pappa en JÄÄÄÄÄTTEFIN solnedgång 🌅.  (jag badade)

Vacker solnedgång över Gullmarsfjorden.

Ut på resa!

Hej! idag är första dagen på vår resa /hemester. VI åkte bil i 10 min sen så stannade vi för att hämta min telefon. men sen så åkte vi i 2 timmar för att äta lunch på ett ställe som hette lax butiken. Där jag tog fich and chips gjort av lax. Det var väldigt gott. sen skulle jag och sixten ta en glass då sa jag att jag ville ha två kulor glass chocklad och päron men så fick jag två kulor av varje alltså fyra kulor. (jag orkade ca två kulor lite lite mer.) men sen så åkte vi vidare i 3 timmar utan paus. när vi komm till stugan så åkte vi och badade direkt nästan.

Badplatsen i Henån.

Jag och sigge stannade på stranden medans mamma och pappa åkte och handlade. sedan åkte vi hemm och åt middag. vi åt korv stroganoff. sen så packarde mamma och pappa dyknings grejerna för att pappa och sigge skulle kvälls dyka. medans jag och mamma kollade på solnedgången som var jätte fin.

IMG 8148

Sixten och pappa dyker i Gullmarsfjorden

Sen så åkte vi hem till vår stuga som är liten och mysig. Sedan så duschade vi och somnade.